Sudoku – patrate magice pentru copii

Eu sunt o mare pasionata a acestui joc de tip puzzle si oricand pot, incerc sa rezolv cate o astfel de grila fie online fie pe hartie. Personal, prefer pe hartie decat cu ochii lipiti de ecranul calculatorului. Am facut poate de prea multe ori anticamrea la diverse cabinete medicale, iar in acele lungi momente de asteptare sudoku mi-a fost un foarte bun prieten.

Precum zicala „aschia nu sare departe de trunci”, mi s-a parut firesc ca si copii mei sa fie interesati de acest joc. La varsta prescolara e destul de dificil in forma sa clasica, dar mintile luminate au creat variante si pentru copii mici. Acum cativa ani am gasit o carte „Sudoku – pentru copii isteti” de la editura Teora, cu ajutorul careia am putut sa-i explic  celei mari ( pe atunci prescolar) regulile acestui joc.

sudoku (1)

In locul cifrelor, cartea are careuri mici 4×4 sau 6×6 cu imagini in diverse culori.

sudoku (2) sudoku (3)

sudoku (4)

Invatand cifrele i-am descarcat de pe internet careuri pentru copii, iar in scurt timp a ajuns sa rezolve fara niciun ajutor careurile clasice pentru incepatori. In prezent astea sunt revistele pe care i le cumpar:

sudoku (5)

Cea mica a fost si ea dornica sa rezolve astfel de careuri, bine-nteles abia invatand sa scrie cifrele nu prea a reusit. I-am desenat cateva grile dupa cartea de mai sus, folosind figuri decupate cu perferoatoare din hartie colorata. Nici acelea n-au avut ca rezultat intelegerea regulilor si chiar parea ca renunta si nu-i place, desi de cate ori vedea revistele noastre parea interesata.

Abia cand am achizitionat cartea „Sudoku – Patrate magice pentru copii”, editura Rao, a reusit sa inteleaga regulile si chiar sa rezolve singura cateva careuri simple( 4×4). Cartea este recomandata copiilor peste 6 ani, dar pote fi accesibila si copiilor mai mici ( in cazul nostru 5 ani).

sudoku (6)

La inceput sunt explicate in imagini pas cu pas, in imagini pe un careu mic regulile si modul de rezolvare:

sudoku (7)

Urmeaza apoi careuri 4×4 simple cu cifre si cateva cu litere. Am descoperit ca e o metoda buna de a exersa scrierea cifrelor si o sa ma folosesc de ea pentru a invata si literele

sudoku (8) sudoku (9)

Apoi urmeaza careuri mai mari 6×6 si in final careuri 9×9 pentru incepatori

sudoku (10) sudoku (11)

Lasă un răspuns

